יחידה 9: מקורות מידע

בירנבוים, מ' (1997) . חלופות בהערכת הישגים. תל אביב: רמות.

בירנבוים, מ' (1997). ערכה למיפוי ולהערכה של כישורי הכוונה עצמית בלמידה בדרך החקר. ירושלים: משרד החינוך התרבות והספורט, האגף לחינוך יסודי, המחלקה לתכניות ושיטות.

בירנבוים, מ' (2000). פיתוח הכוונה עצמית של לומדים באמצעות התערבות מורים. ירושלים: משרד החינוך, האגף לחינוך יסודי.

בית ספר ברביאנה (1973). (תרגום: ע' נצר). מכתב למורה. רמת גן: מסדה.

ברוקס, ג', ג', וברוקס, ג' (1997). (מאנגלית: א' צוקרמן). בחיפוש אחר הבנה: לקראת כיתה קונסטרוקטיביסטית. ירושלים: משרד החינוך ומכון ברנקו ויס.

גולמן, ד' (1995). (מאנגלית: ע' כרמל). אינטליגנציה רגשית. תל אביב: מטר.

דיואי, ג' (תש"ך). הילד ותכנית הלימודים, בית הספר והחברה. (תרגום חיים ברוור). תל אביב: אוצר המורה.

דרום, ד' (1989). אקלים של צמיחה: חופש ומחויבות בחינוך. תל אביב: ספרית פועלים.

הולט, ג' (1974). (תרגום: מ' הרניק). כיצד ילדים נכשלים. רמת-גן: מסדה.

הרפז, י' (1997). לקראת "בית-ספר חושב". בתוך: א' פלדי (עורך). החינוך במבחן הזמן (עמ'76-85). תל-אביב: רמות.

הרפז, י' (עורך), (2001). הנעה ללמידה: תפיסות חדשות של מוטיבציה, חינוך החשיבה, 20, משרד החינוך ומכון ברנקו וייס.

זוהר, ע' (1996). ללמוד, לחשוב וללמוד לחשוב. ירושלים: מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה, משרד החינוך המנהל הפדגוגי האגף לת"ל.

זילברשטיין, מ', ברקוביץ, א', גינת, כ', עמנואל, ד', קרת, י' ושולמן, א' (תשס"א). טיפוח לומד בעל הכוונה עצמית: פדגוגיה של ספרות מקרים, תל אביב: מכון מופ"ת.

טישמן, ש', פרקינס, ד' וג'יי, א' (1996) (מאנגלית: ד. שרון). הכיתה החושבת: למידה בתרבות של חשיבה. ירושלים: משד החינוך ומכון ברנקו ויס.

טישמן, ש' ופרקינס, ד' (1997). שפת החשיבה.(תרגום לעברית) בתוך: חינוך החשיבה, עלון 11 דצמבר 1997 ירושלים: מכון ברנקו וייס.

לוי, י' (1998). "בינת הלב" כאורח חיים חינוכי. ירושלים: משרד החינוך, התרבות והספורט, לשכת מנהל מחוז תל-אביב.

נבו, ד' (1989). הערכה המביאה תועלת: הערכת פרויקטים חינוכיים וחברתיים. רמת-גן: מסדה.

ענבר, ד' (2000). ניהול שונות – האתגר החינוכי. תל אביב: רכס.

פולן, מ', ארגריבס, ר' (תורגם: 1999), על מה כדאי להילחם בבית הספר? ירושלים: משרד החינוך ומכון ברנקו וייס.

פרירה, פ' (1981). פדגוגיה של מדוכאים. תל אביב: מפרש.

פרקינס, ד' (1998 תרגום). לקראת בית-ספר חכם מאימון הזיכרון לחינוך החשיבה. ירושלים: מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה ומשרד החינוך.

שור, א' ופרירה, פ' (1990) (מאנגלית: נ. גובר). פדגוגיה של שחרור. תל אביב: מפרש.

שרן, ש' והרץ-לזרוביץ, ר' (1978). שיתוף פעולה ותקשורת בבית-הספר. תל אביב: שוקן.

שרן, ש' שחר, ח' ולוין, ת' (1998). בית-הספר החדשני, ארגון והוראה. תל אביב: רמות.

Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84, 261-271.

Birenbaum, M. (2003). New insights into learning and teaching and their implications for assessment. In: M. Segers, F. Dochy, & E. Cascallar (Eds.). Optimizing new methods of assessment: In search of qualities and standards. (pp.13-36). Boston: MA: Kluwer.

Bruner J., (1996), Folk pedagogy. In: J. Bruner The culture of education. (pp. 44-65). Cambridge, Mass.: Harvard University Press.

Burbules, N. (1993). Dialogue in teaching: Theory and practice. New York: Teachers College.

Cascallar (Eds.). Optimizing new methods of assessment. In search of quality and standards. (pp.13-28). Boston: MA: Kluwer.

Cochran-Smith, M., & Lytle, S. L. (1993). Inside/outside: Teacher research and knowledge. New York: Teachers College.

Gardner, H. (1993). Multiple intelligences: The theory in practice. New York: Basic Books.

Hofer, B., & Pintrich, P. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, 67(1), 88-140.

Noddings, N. (1984). Caring: A feminine approach to ethics and moral education. Berkeley, CA: Berkeley University Press.

Perkins D. N., & Blythe, T. (1994). Putting understanding up front. Educational Leadership, 51(5), 11-13.

Sarason, S. (1996). Revisiting "The culture of the school and the problem of change". New York: Teacher College.

Scardamalia, M., & Bereiter, C. (1996). Engaging students in a knowledge society. Educational Leadership, 54, 6-10.

Scheun, H. (1985). Organizational culture and leadership. San Francisco: Jossey-Bass.

Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57 (1),1-22.

Sizer, T. (1993). Horace's school: Redesigning the American high school. Boston: Hooughton-Mifflin.

Skager, R. (1984). Organizing school to encourage self direction in learners. Oxford: Unesco Institute for Education, Pergamon Press

Coalition of Essential Schools (Sizer)
http://www.essentialschools.org/

MiddleWeb: Exploring Middle School and Middle Grade Reform
http://www.middleweb.com/index.html

New American Schools
http://www.naschools.org/

New visions for public schools
http://www.newvisions.org/home.html