קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
יחידה 9: מקורות מידע
בירנבוים, מ' (1997) . חלופות בהערכת הישגים. תל אביב: רמות.
בירנבוים, מ' (1997). ערכה למיפוי ולהערכה של כישורי הכוונה עצמית בלמידה בדרך החקר. ירושלים: משרד החינוך התרבות והספורט, האגף לחינוך יסודי, המחלקה לתכניות ושיטות.
בירנבוים, מ' (2000). פיתוח הכוונה עצמית של לומדים באמצעות התערבות מורים. ירושלים: משרד החינוך, האגף לחינוך יסודי.
בית ספר ברביאנה (1973). (תרגום: ע' נצר). מכתב למורה. רמת גן: מסדה.
ברוקס, ג', ג', וברוקס, ג' (1997). (מאנגלית: א' צוקרמן). בחיפוש אחר הבנה: לקראת כיתה קונסטרוקטיביסטית. ירושלים: משרד החינוך ומכון ברנקו ויס.
גולמן, ד' (1995). (מאנגלית: ע' כרמל). אינטליגנציה רגשית. תל אביב: מטר.
דיואי, ג' (תש"ך). הילד ותכנית הלימודים, בית הספר והחברה. (תרגום חיים ברוור). תל אביב: אוצר המורה.
דרום, ד' (1989). אקלים של צמיחה: חופש ומחויבות בחינוך. תל אביב: ספרית פועלים.
הולט, ג' (1974). (תרגום: מ' הרניק). כיצד ילדים נכשלים. רמת-גן: מסדה.
הרפז, י' (1997). לקראת "בית-ספר חושב". בתוך: א' פלדי (עורך). החינוך במבחן הזמן (עמ'76-85). תל-אביב: רמות.
הרפז, י' (עורך), (2001). הנעה ללמידה: תפיסות חדשות של מוטיבציה, חינוך החשיבה, 20, משרד החינוך ומכון ברנקו וייס.
זוהר, ע' (1996). ללמוד, לחשוב וללמוד לחשוב. ירושלים: מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה, משרד החינוך המנהל הפדגוגי האגף לת"ל.
זילברשטיין, מ', ברקוביץ, א', גינת, כ', עמנואל, ד', קרת, י' ושולמן, א' (תשס"א). טיפוח לומד בעל הכוונה עצמית: פדגוגיה של ספרות מקרים, תל אביב: מכון מופ"ת.
טישמן, ש', פרקינס, ד' וג'יי, א' (1996) (מאנגלית: ד. שרון). הכיתה החושבת: למידה בתרבות של חשיבה. ירושלים: משד החינוך ומכון ברנקו ויס.
טישמן, ש' ופרקינס, ד' (1997). שפת החשיבה.(תרגום לעברית) בתוך: חינוך החשיבה, עלון 11 דצמבר 1997 ירושלים: מכון ברנקו וייס.
לוי, י' (1998). "בינת הלב" כאורח חיים חינוכי. ירושלים: משרד החינוך, התרבות והספורט, לשכת מנהל מחוז תל-אביב.
נבו, ד' (1989). הערכה המביאה תועלת: הערכת פרויקטים חינוכיים וחברתיים. רמת-גן: מסדה.
ענבר, ד' (2000). ניהול שונות – האתגר החינוכי. תל אביב: רכס.
פולן, מ', ארגריבס, ר' (תורגם: 1999), על מה כדאי להילחם בבית הספר? ירושלים: משרד החינוך ומכון ברנקו וייס.
פרירה, פ' (1981). פדגוגיה של מדוכאים. תל אביב: מפרש.
פרקינס, ד' (1998 תרגום). לקראת בית-ספר חכם מאימון הזיכרון לחינוך החשיבה. ירושלים: מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה ומשרד החינוך.
שור, א' ופרירה, פ' (1990) (מאנגלית: נ. גובר). פדגוגיה של שחרור. תל אביב: מפרש.
שרן, ש' והרץ-לזרוביץ, ר' (1978). שיתוף פעולה ותקשורת בבית-הספר. תל אביב: שוקן.
שרן, ש' שחר, ח' ולוין, ת' (1998). בית-הספר החדשני, ארגון והוראה. תל אביב: רמות.
Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84, 261-271.
Birenbaum, M. (2003). New insights into learning and teaching and their implications for assessment. In: M. Segers, F. Dochy, & E. Cascallar (Eds.). Optimizing new methods of assessment: In search of qualities and standards. (pp.13-36). Boston: MA: Kluwer.
Bruner J., (1996), Folk pedagogy. In: J. Bruner The culture of education. (pp. 44-65). Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
Burbules, N. (1993). Dialogue in teaching: Theory and practice. New York: Teachers College.
Cascallar (Eds.). Optimizing new methods of assessment. In search of quality and standards. (pp.13-28). Boston: MA: Kluwer.
Cochran-Smith, M., & Lytle, S. L. (1993). Inside/outside: Teacher research and knowledge. New York: Teachers College.
Gardner, H. (1993). Multiple intelligences: The theory in practice. New York: Basic Books.
Hofer, B., & Pintrich, P. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, 67(1), 88-140.
Noddings, N. (1984). Caring: A feminine approach to ethics and moral education. Berkeley, CA: Berkeley University Press.
Perkins D. N., & Blythe, T. (1994). Putting understanding up front. Educational Leadership, 51(5), 11-13.
Sarason, S. (1996). Revisiting "The culture of the school and the problem of change". New York: Teacher College.
Scardamalia, M., & Bereiter, C. (1996). Engaging students in a knowledge society. Educational Leadership, 54, 6-10.
Scheun, H. (1985). Organizational culture and leadership. San Francisco: Jossey-Bass.
Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57 (1),1-22.
Sizer, T. (1993). Horace's school: Redesigning the American high school. Boston: Hooughton-Mifflin.
Skager, R. (1984). Organizing school to encourage self direction in learners. Oxford: Unesco Institute for Education, Pergamon Press
Coalition of Essential Schools (Sizer)
http://www.essentialschools.org/
MiddleWeb: Exploring Middle School and Middle Grade Reform
http://www.middleweb.com/index.html
New American Schools
http://www.naschools.org/
New visions for public schools
http://www.newvisions.org/home.html