קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
יחידה 9: שאלות למחשבה
- לאחר שעיינתם בשמונה היחידות הקודמות וחשבתם על הקשרים ביניהן ולאחר שראיתם את הצגת המכלול, כפי שבאה לביטוי ביחידה זו, נסו לבחון את בית- ספרכם בהתאם למודל הסביבון. באפשרותכם להתייחס תחילה לכל אחת מהגזרות ולכל אחד מהרכיבים המופיעים בסביבון ולאחר מכן למכלול כולו.
- אלו שאלות מתעוררות אצלכם במהלך בחינה זו?
- לאור הבחינה והדיון שקיימתם, נסו להגדיר לעצמכם מהם הרכיבים בהם נדרש השינוי בבית ספרכם? מדוע ולשם מה?
- תכננו את מהלכי השינוי בהתייחס לידע המורים הנדרש ובהתייחס לפעולות הל"ה הנדרשות בחדר המורים ובבית-הספר כולו.