קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
יחידה 5: סביבת למידה המטפחת הכוונה עצמית
יחידה זו עוסקת בעקרונות כלליים שעל פיהם בנויה סביבת למידה המספקת הזדמנויות לטיפוח הכוונה עצמית בלמידה ובדרכי ארגון, חומרים, פעילויות ומשימות התורמים לטיפוח כשירויות ומיומנויות בחמשת התחומים של הכוונה עצמית: הקוגניטיבי, המטה-קוגניטיבי, המוטיבציוני-רגושי, הבין-אישי והארגוני (ניהול משאבים).
דיון בנושאים אלה מההיבט התיאורטי והמעשי מופיע במסך "הרחבה".
מבחר מקורות ביבליוגרפיים ורשימת אתרים העוסקים בנושאים אלה מופיעים במסך "מקורות מידע". במסך "קטעי וידאו" מוצגים קטעים שצולמו בסביבות למידה עשירות המציגים את ההיבט הפיזי של הסביבה וכן את אופי הלמידה הפעילה המתרחשת בה ואת אופן הצגת הידע שנבנה. במסך "מסמכים" נכללות תמונות המציגות את ההיבט הפיזי של סביבת הלמידה וכן מסמכים הקשורים להיבט זה. כמו כן מוצגים בו מסמכים העוסקים בהקניית אסטרטגיות למידה, בטיפוח החשיבה והאינטליגנציה הרגשית, ברפלקסיה, בשיקולי בחירה של לומדים, בחשיבה שלהם על קריטריונים ובפעילויות בתחום החברתי. כן מובאות דוגמאות למטלות למידה ולתוצרים של תלמידים. הצעות לפעילויות ולשאלות שכדאי לדון בהן בהקשר לנושאים אלה מופיעות במסך "שאלות למחשבה".