יחידה 4 - מקורות מידע, צופיה יועד

בירנבוים, מ' (1997). חלופות בהערכת הישגים, תל אביב: רמות.

בירנבוים, מ' (1997). ערכה למיפוי ולהערכה של כישורי הכוונה עצמית בלמידה בדרך החקר, משרד החינוך המחלקה לתכניות ושיטות, אוניברסיטת תל-אביב.

בירנבוים, מ' (עורכת) (1999). הערכה מושכלת, תל אביב: רמות.

בן יוסף, א' (עורכת) (תשנ"ח). קווים לתכניות ליבה בבית הספר היסודי: שיקולי דעת, רעיונות, הצעות, האגף לתכניות לימודים והאגף לחינוך יסודי, משרד החינוך.

גילד, פ' ב' וגרגר ס' (1997 תרגום). ללמוד בקצב שונה, סגנונות חשיבה ולמידה. ירושלים: מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה, משרד החינוך המנהל הפדגוגי האגף לת"ל.

גניהר-רז, ד' וכהנא, ס' (1997). החושב הצעיר מדריך פעילויות חשיבה לילדים. ירושלים: מכון ברנקו וייס ומשרד החינוך.

דה-בונו, א' (1996). ששה כובעי חשיבה. תל אביב: כנרת.

הרץ-לזרוביץ, ר', ופוקס, א' (1987). למידה שיתופית בכיתה. תל אביב: "אח".

ויילר, א' (1994). מסע לחיפוש שאלות טובות. ירושלים: מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה, משרד החינוך המנהל הפדגוגי האגף לת"ל.

זוהר, ע' (1996). ללמוד, לחשוב וללמוד לחשוב. ירושלים: מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה, משרד החינוך המנהל הפדגוגי האגף לת"ל.

זילברשטיין, מ' וצבר בו-יהושע, נ' (תשמ"ט). כיצד להפוך את "תכנית הלימודים" לכלי המארגן את החשיבה הדידקטית של המורה? בתוך: הלכה למעשה בתיכנון לימודים, משרד החינוך, האגף לתכניות לימודים, גיליון 6.

זילברשטיין, מ' (עורך) (תשנ"א). מבני הדעת של המקצועות וגישה אחדותית בתכנון לימודים: השתמעויות להכשרת מורים.ירושלים: משרד החינוך האגף לתכניות לימודים, המכון למחקר ותכנון לימודים.

זילברשטיין, מ', עמנואל ד' וצבר-בן יהושע נ' (1995). תכנון לימודים בית-ספרי בבית הספר האוטונומי: תמונת-מצב ומגמות התפתחות לעתיד. בתוך: ד' חן (עורך) , החינוך לקראת המאה ה- 21. (עמ' 119 – 140). תל אביב: רמות.

זילברשטיין, מ' וחובריו (1998). תכנון לימודים בית-ספרי בחדר המורים, קובץ ראשון, הוצאת משרד החינוך האגף לחינוך יסודי ואוניברסיטת תל- אביב היחידה לתכנון לימודים בית-ספרי.

זילברשטיין, מ' וחובריו (עורכים) (1998). רפלקציה בהוראה, ציר מרכזי בהתפתחות מורה, תל אביב: מכון מופ"ת.

טישמן, ש', פרקינס, ד' וג'יי, א' (1996 תרגום). הכיתה החושבת, למידה והוראה בתרבות של חשיבה. ירושלים: מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה, משרד החינוך המנהל הפדגוגי האגף לת"ל.

יריב, א' (לא מופיעה שנת ההוצאה). שיחת משמעת, מודל לדו-שיח אפקטיבי במצבי קונפליקט בכיתה. תל אביב: רכס.

כספי, מ' ואחרים (תשנ"ז) , מבנה הלימודים ועקרונות ההוראה בבית-הספר היסודי, ירושלים: משרד החינוך, האגף לחינוך יסודי, המחלקה לתכניות ושיטות.

כספי, מ' וחובריה (תשנ"ו). ארגון ידע ומיפוי סילבוסים במסגרת תכנית לימודים בית ספרית בעקבות תכנית הליבה הארצית. ירושלים: משרד החינוך, האגף לחינוך יסודי המחלקה לתכניות ושיטות.

לוין, ת' ונבו, י' (1997). פיתוח חשיבה של ילדים ומורים באמצעות תכנית לימודים דינמית ועל-תחומית. ירושלים: משרד החינוך, המחלקה לתכניות ושיטות.

לוין, ת' ונבו, י' (2000). בי"ס היסודי העתידי כמציאות חיים, בתוך: ש' צחר (עורכת). בית-הספר העדכני- מהוויה מורכבת לעתיד מאתגר. ירושלים: משרד החינוך, המינהל הפדגוגי ומינהל כוח אדם.

לוין ת' ונבו י' (2000). תהליכי שינוי בבתי הספר המתנסים בלמידה על תחומית הבנייתית. ירושלים: משרד החינוך, המחלקה לתוכניות ושיטות.

סנג'י, פ' (1995). הארגון הלומד. תל אביב: מטר.

סנדבנק, א' וארצי, ב' (1996). להתפתח כקוראים וככתובים במסגרות לימודיות. בתוך: ר' יפעת (עורכת ראשית). מחשבות כתובות. מל"ל – המרכז לטיפוח הלשון, מכללת בית ברל ומשרד החינוך, המחלקה למיומנויות יסוד.

פרידמן, י' ופילוסוף, ש' (2001). סטנדרטים במערכות חינוך. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

פרקינס, ד' (1998 תרגום). לקראת בית-ספר חכם מאימון הזיכרון לחינוך החשיבה. ירושלים: מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה ומשרד החינוך.

צבר בן-יהושע, נ' (תש"ן). תכנון לימודים בית-ספרי: משמעות המושג, סיכויים וסיכונים ביישומו, בתוך: י' פרידמן (עורך). אוטונומיה בחינוך: מסגרות מושגיות ותהליכי ביצוע. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

שריג, ג' (1996). לדעת דבר: כישורי עיון וחקירה. תל אביב: מסדה.

שריג, ג' (1997). לכתוב דבר: כתיבה לשם חשיבה. תל אביב: מסדה.

שרן, ש' והרץ-לזרוביץ, ר' (1978). שיתוף פעולה ותקשורת בבית-הספר. תל אביב: שוקן