סיכום

כיצד נוכל לדעת שסביבת למידה הנבנית היא אכן סביבה איכותית?
שאלות כלליות כדוגמת אלה שלהלן עשויות להנחות בתכנון סביבת למידה ובהערכתה:

  • אילו הזדמנויות בחירה מזומנות לתלמידים בסביבת הלמידה? באיזו מידה הן מגוונות?
  • באיזו מידה שוררת אווירה דמוקרטית בסביבת הלמידה?
  • באיזו מידה כלולים בסביבת הלמידה מצבי-למידה-פתוחים המאפשרים פעילויות גמישות ללומדים?
  • באיזו מידה מערכת השעות בבית הספר גמישה? בהתאם למה היא נקבעת?
  • באיזו מידה שורר בסביבת הלמידה אקלים-מקדם-למידה?
  • באיזו מידה ישנה היענות לשונות בין הלומדים וכיצד היא באה לידי ביטוי בסוג הפעילויות, בסוג האינטראקציות, בארגון החלל הפיזי ועוד?
  • אילו הזדמנויות מציעה סביבת הלמידה לשימוש בידע שרכשו הלומדים?
  • באיזו מידה נעשים קישורים בין תחומי דעת שונים בסביבת הלמידה?
  • מי השותפים לעיצוב סביבת למידה ובמה באה לידי ביטוי תרומתם?
  • כיצד קירות הכיתה משקפים את תהליכי הל"ה המתרחשים בסביבת הלמידה?
  • כיצד הכשירויות הנבחרות באות לידי ביטוי בתהליכי ההערכה?

שאלות מפורטות והצעה לפעילויות בעקבות קריאת הסקירה ראו ב "שאלות למחשבה".

<הקודם

הבא>