קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
יחידה 3 - שאלות למחשבה
- מהן השאלות העולות בדעתכם בעקבות קריאת סקירת הספרות ביחידה זו?
- פעילות מומלצת: קראו את השיר על הילד הקטן המופיע במסמך מסמכים. והתייחסו לפריטים הבאים:
- נסחו שאלות למחשבה על יחידה 3 בהתבסס על השיר הנ"ל.
- שתי המורות משני בתי הספר המוזכרים בשיר, נפגשו. בשיחה שהתנהלה התגלו הבדלי האמונות והתפיסות שבבסיס תפיסת תפקידן. נסו "להיכנס" לראשן של שתי המורות:
- פעילות מומלצת: אספו מדגם של מטלות שנתנו לתלמידים בבית-ספרכם במהלך השנה, קראו אותן בצוותא ונסו לאתר את תפיסת הידע המסתתרת מאחריהם על-פי ממדי הידע והידיעה שנזכרו בסקירת הספרות.
- אלו ראיות נוספות ניתן לאסוף (לא בדרך של שאלה ישירה) על מנת לברר את תפיסת הידע והידיעה של המורה?
- פעילות מומלצת: העבירו לתלמידיכם את שאלון הלמידה המופיע במסך מסמכים ונסו להסיק מהי תפיסת הלמידה שלהם? האם היא תואמת לתפיסה שלכם? האם תהליך ההוראה-למידה שאותו מתארים התלמידים משקף נאמנה את הקורה בכיתותיכם? אם מצאתם פער בין תפיסותיכם לתפיסות תלמידיכם נסו לברר מהם הגורמים לפער וחשבו על דרכים אפשריות לצמצומו. (מוצע לחזור ולבחון את תגובותיכם בעניין זה לאחר שתעיינו בסקירות התיאורטיות ובמסכי המסמכים ביחידות האחרות).