קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
יחידה 6 - שיח לימודי
יחידה זו עוסקת באינטראקציות לימודיות שמטרתן טיפוח החשיבה וקידום ההבנה בדרך של שיח לימודי. עקרונות הקונסטרוקטיביזם החברתי מנחים את העשייה הפדגוגית בהקשר זה. הסבר על מהות השיח הלימודי ועקרונות הנחייתו בתרבות המטפחת חשיבה מוצגים במסך "הרחבה" לצד מחוון להערכת השיח (בין מורים לתלמידים, בין תלמידים לבין עצמם ובין מורים לבין עצמם) והדגמת אופן השימוש בו. מבחר מקורות ביבליוגרפיים ורשימת אתרים העוסקים בשיח לימודי מופיעים במסך "מקורות מידע". במסך "קטעי וידאו" מוצגים קטעים קצרים מתוך אינטראקציות למידה אותנטיות, שצולמו בשיעורים אחדים, אשר ההקשר של התרחשותם מתואר במסך "הרחבה". במסך "מסמכים" מובאים תיעודים של תצפיות בשיח לימודי ומסמכים המתעדים את תהליך הלמידה בנושאים שונים. הצעות לפעילויות ולשאלות שכדאי לדון בהן בהקשר לנושא מובאות במסך "שאלות למחשבה".