יחידה 6 - מקורות מידע

בובר, מ' (1964). בסוד שיח. ירושלם: מוסד ביאליק.

הרפז, י' (1997). לקראת "בית-ספר חושב". בתוך: א' פלדי (עורך). החינוך במבחן הזמן (עמ'76-85). תל-אביב: רמות.

משרד החינוך, המנהל הפדגוגי, האגף לתוכניות לימודים ומשרד הקליטה. (תאריך לא ידוע). "מעגל הקשר" לטיפוח הבעה, האזנה ותקשורת (קלטת ווידאו).

פלד, נ' ובלום-קולקה, ש' (1997). דיאלוגיות בשיח הכיתה. חלקת לשון, 24, 28-60.

פרירה, פ' (1981). פדגוגיה של מדוכאים. תל אביב: מפרש.

פרנקנשטיין, ק' (1981). עמימות. תל אביב: ספריית פועלים.

רון, צ' (1993). לקראת הוראה דיאלוגית– גישה חלופית להיערכות המורה לשיעור. ירושלים: כרמל.

שור, א' ופרירה, פ' (1990). פדגוגיה של שחרור: דיאלוגים על שינוי בחינוך (נתן גובר, מתרגם). תל אביב: מפרש.

שרן, ש' ושרן, י' (1975). הוראה בקבוצות קטנות. תל אביב: שוקן.

שרן, ש' והרץ-לזרוביץ, ר' (1978). שיתוף פעולה ותקשורת בבית-הספר. תל אביב: שוקן.

Adler, M. J. (1984). The paideia program. New York: Macmillan.

Bohm, D. (1987). Unfolding meaning: A weekend of dialogue with David Bohm. London: Ark.

Bohm, D., Factor, D., & Garrett, P. (1991). Dialogue – a proposal. The Informal Education Archives. Available at:
http://www.users/golbalnet.co.uk/~infed/e-texts/bohm_dialogue.htm

Bonk, C. J., & King, K. S. (Eds.) (1998). Electronic collaborators: Learner-centered technologies for literacy, apprenticeship, and discourse. Mahwah, NJ: Erlbaum.

Burbules, N. (1993). Dialogue in teaching: Theory and practice. New York: Teachers College.

Cazden, C. (1988). Classroom discourse. Portsmouth, NH: Heineman.

Fernandez-Balboa, J. M. & Marshall, J. P. (1994). Dialogical pedagogy in teacher education: Toward an education for democracy. Journal of Teacher Education, 45 (3), 172-182.

Paideia group:
http://www/thegreatideas.org/
http://www.bu.edu/wcp/index.html
http://www/bv/rang.k12.va.us/PAIDEIA.htm
http://www.paideia.org/
http://www.paideiaschool.org/

Paul, R. W. (1990). Critical thinking: What every person needs to survuve in a rapidly changing world. Rohnert Park, CA: Center for Critical Thinking and Moral Critique, Sonoma State University.

Scardamalia, M., & Bereiter, C. (1994). Computer support for knowledge-building communities. Journal of Learning Sciences, 3,177-179.

Scardamalia, M., & Bereiter, C. (1996). Engaging students in a knowledge society. Educational Leadership, 54, 6-10.

Sharan, Y. & Sharan, S. (1992). Expanding cooperative learning through group investigation. New York: Teachers Collage.

Slavin, R. E. (1996). Research for the future: Research on cooperative learning and achievement: What we need to know. Contemporary Educational Psychology, 12, 43-69.

Tredway, L. (1995). Socratic seminars: engaging students in intellectual discourse. Educational Leadership, 53 (1), 26-30.

Vygotsky, L. (1989). Thought and language. Cambrudge, MA: MIT Press.