קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
יחידה 6 - שאלות למחשבה
- פעילות מומלצת: בחרו שיח לימודי לניתוח. זה יכול להיות שיח בין מורה לתלמיד/ים, בין תלמידים לבין עצמם, בין אנשי הצוות החינוכי כלומדים לבין עצמם. ראיינו את מנחה השיח לגבי היעדים והמטרות של השיח, לגבי דרך היערכותו להנחיה ולגבי תוצאות השיח. תעדו את הראיון. כמו כן תעדו את מהלך השיח (בקלטת וידאו או אודיאו). בחנו את התרשים הבא, קראו את תיעוד הראיון וצפו/האזינו לקלטת. גזרו מתוך התרשים שאלות להערכת איכות השיח על כל ממדיו והקשרים שביניהם. לגבי הערכת מהלך השיח מההיבטים של הניווט והשתתפות השתמשו במחוון המופיע במסמך הסקירה התיאורטית.
- ברצונכם להכשיר תלמידים להיות מנחי דיון כיתתי. חישבו כיצד תנחו תלמיד למלא תפקיד זה? על אלו נקודות תעמדו אתו בשיחה? איך תבדקו את יכולותיו?