קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
ביחידה זו ניסינו לברר מה נדרש מהמורה ומבית הספר כארגון על מנת שיוכלו לטפח לומדים בעלי הכוונה עצמית. במסגרת זו התייחסנו לשלושה היבטים: היבט אפיסטמולוגי – אמונות ותפיסות לגבי ידע, ידיעה, למידה והוראה; היבט אישי-מקצועי – דמות המורה כאיש מקצוע, והיבט מערכתי – מאפייני בית הספר כארגון לומד.
פירוט בנושאים אלה מופיע במסך "הרחבה" ומבחר מקורות ביבליוגרפיים העוסקים בנושאים אלה מופיע במסך "מקורות מידע". במסך "קטעי וידאו" מוצגים קטעים מראיונות עם מורות המציגות את תפיסתן לגבי מהות הלמידה וההוראה בתהליך החקר. תגובות מילוליות וחזותיות של תלמידים לשאלה "מה זו למידה?" מובאות במסך "מסמכים". הצעות לפעילויות ולשאלות שכדאי לדון בהן בהקשר לנושאים אלה מופיעות במסך שכותרתו "שאלות למחשבה".