קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
יחידה 1 - מקורות מידע, מנוחה בירנבוים
אבירם, ר' (1999). לנווט בסערה – חינוך בדמוקרטיה פוסטמודרנית. תל אביב: מסדה.
איימס, ק' א' (2001). מוטיבציה – מה מורים צריכים לדעת. חינוך החשיבה, 20, 33-44.
בירנבוים, מ' (1997). ערכה למיפוי ולהערכה של כישורי הכוונה עצמית בלמידה בדרך החקר. ירושלים: משרד החינוך, התרבות והספורט האגף לחינוך יסודי, המחלקה לתוכניות ושיטות.
בירנבוים, מ' (2000). פיתוח הכוונה עצמית של לומדים באמצעות התערבות מורים. ירושלים: משרד החינוך, האגף לחינוך יסודי.
זילברשטיין, מ', ברקוביץ, א', גינת, כ', עמנואל, ד', קרת, י' ושולמן, א' (2001). טיפוח לומד בעל הכוונה עצמית: פדגוגיה של ספרות מקרים. תל אביב: מכון מופ"ת.
סלומון, ג' (2000). טכנולוגיה וחינוך בעידן המידע. אוניברסיטת חיפה/זמורה-ביתן.
קפלן, א' ועשור, א' (2001). מוטיבציה ללמידה בבית הספר – הלכה למעשה. חינוך החשיבה, 20, 8-30.
Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84, 261-271.
Bandura, A. (1971). Social learning theory. New York: General learning Press.
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Bandura, A. (1997). Self efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman & Company.
Brown, A. (1987a). Metacognition, executive control, self-regulation, and other more mysterious mechanisms. In: F. Weiner & R. Kluwe (Eds.). Metacognition motivation, and understanding (pp. 65-116). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Brown, A. L. (1987b). Knowing when, where and how to remember: A problem of metacognition. In: R. Glaser (Ed.), Advances in instructional psychology (pp. 77-165). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Deci, E. L., Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., & Ryan, R. M. (1991). Motivation and education: The self-determination perspective. Educational Psychologist, 26, 325-346.
Dweck, C. D. (1999). Self-theories: Their role in motivation, personality, and development. Philadelphia, PA: Psychology Press.
Flavell, J. H. (1976). Metacognitive aspects of problem solving. In: L. Resnick (Ed.) The nature of intelligence (pp. 231-236). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Flavell, J. H., & Wellman, H. M. (1977). Metamemory. In: R. V. Kail & J. W. Hagen (Eds.), Perspectives on the development of memory and cognition (pp. 3-33). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Garcia, T., & Pintrich, P. (1996). Assessing students' motivation and learning strategies in the classroom context: the motivated strategies for learning questionnaire, in M. Birenbaum & F. J. R. C. Dochy (Eds.) Alternatives in assessment of achievements, learning processes and prior knowledge. (pp.319-339). Boston, MA: Kluwer.
Garner, R., & Alexander, P. A. (1989). Metacognition: Answered and unanswered questions. Educational Psychologist, 24, 143-158.
Glenberg, A. M., & Epstein, W. (1987). Inexpert calibration of comprehension. Memory & Cognition, 15, 84-93.
Jacobs, J. E., & Paris, S. G. (1987). Children's metacognition about reading: Issues in definition, measurement, and instruction. Educational Psychologist, 22, 255-278.
Meece, J. (1994). The role of motivation in self-regulated learning. In: D.H. Schunk & B.J. Zimmerman, (Eds.). Self regulation of learning and performance. (pp. 25-44). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Perssley, M, & Ghatala, E. S. (1990). Self-regulated learning: Monitoring learning from text. Educational Psychologist, 25, 19-33.
Pintrich, P. R. (2000). The role of orientation in self-regulated learning. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich, & M. Zeidner, (Eds.). Handbook of self-regulation. (pp. 451-502). San Diego: Academic Press.
Pintrich, P. R., & DeGroot, e. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
Pintrich, P. R., & Schrauben, B. (1992). Students' motivational beliefs and their cognitive engagement in classroom academic tasks. In D. H. Scunk & J. L. Meece (Eds.), Student perceptions in the classroom (pp. 149-183). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Pintrich, P., R., & Schunk, D. H. (1996). Motivation in education: Theory, research, and applications. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Schunk, D. H. (2001). Social cognitive theory and self-regulated learning. In B. J. Zimmerman & D. H. Schunk (Eds.) Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspectives (2nd ed.). (pp. 125-151). Mahawah, NJ: Erlbaum.
Schunk, D. H., & Brtmer, P. (2000). Self-regulation and academic learning. In M. Boekaerts, Pintrich, P. R., & Zeidner, M. (Eds.). Handbook of self-regulation. (pp. 631-649). San Diego: Academic Press.
Schunk, D. L., & Zimmerman, B. J. (1994). Self-regulation in education: Retrospect and prospect. In: D. H. Schunk & B. J. Zimmerman (Eds.). Self-regulation of learnig and performance (pp. 305-314). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Swanson, H. L. (1990). Influence of metacognitive knowledge and aptitude on problem solving. Journal of Educational Psychology, 82, 306-314.
Weiner, B. (1986). An attribution theory of motivation and emotion. New York: Spring-Verlag.
Winne, P. H., & Perry, N. (2000). Measuring self-regulated learning. In M. Boekaerts, Pintrich, P. R., & Zeidner, M. (Eds.). Handbook of self-regulation. (pp. 531-566). San Diego: Academic Press.
Zimmerman, B. J. (1986). Development of self-regulated learning. Which are the key subcomponents? Contemporary Educational Psychology, 16, 307-313.
Zimmerman, B.J. (1994). Dimensions of academic self-regulation: A conceptual framework for education. In: D.H. Schunk & B. J. Zimmerman (Eds.), Self-regulation of learning and performance. (pp. 3-21). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Zimmerman, B. J. (2001). Theories of self-regulated learning and academic achievement: An overview and analysis. In B. J. Zimmerman & D. H. Schunk (Eds.) Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspectives (2nd ed.). (pp. 1-37). Mahawah, NJ: Erlbaum.
Zimmerman, B, J, & Schunk, D. H. (Eds.) (2001). Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspectives (2nd ed). Mahawah, NJ: Erlbaum.
Zimmerman, B. J., & Schunk, D. H. (2001). Reflections on theories of self-regulated learning and academic achievement. In B. J. Zimmerman & D. H. Schunk (Eds.) Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspectives (2nd ed.). (pp. 289-307). Mahawah, NJ: Erlbaum.