יחידה 8: מקורות מידע

אייזנר א' (1997), מאפיסטמה לפרונסיס בלימוד ההוראה ובשיפורה, בתוך: י' שלהב, וש' זיו, (עורכים), דפים 25, משרד החינוך והתרבות, מכון מופ"ת.

בירנבוים, מ' (1997). חלופות בהערכת הישגים. תל אביב: רמות.

הכהן, ר' וזימרן, א' (1999), מחקר פעולה. מורים חוקרים את עבודתם. תל אביב: מכון מופ"ת.

הרפז, י' (עורך), (2001). הנעה ללמידה: תפיסות חדשות של מוטיבציה, חינוך החשיבה, 20, משרד החינוך ומכון ברנקו וייס.

זילברשטיין, מ', עמנואל, ד' וצבר בן-יהושע, נ', (1995), תכנון לימודים בית-ספרי בבית-הספר האוטונומי, בתוך: ד' חן, (עורך), החינוך לקראת המאה ה-21. תל אביב: רמות.

זילברשטיין, מ' וחובריו, (תשס"א) , טיפוח לומד בעל הכוונה עצמית: פדגוגיה של ספרות מקרים, תל אביב: מכון מופ"ת.

זילברשטיין מ', (תשנ"ח), ההוראה כעיסוק פרקטי-רפלקטיבי: קווים לתכניות הכשרה והשתלמות חלופיות. חוברת מס' 1 בסדרת ניירות דיון, הגף להכשרת עובדי הוראה ומכון מופ"ת.

סטיוארט, ת', (1999), הון אינטלקטואלי, העושר החדש של ארגונים. ירושלים: משרד החינוך ומכון ברנקו וייס.

סנג'י, פ' מ' (1998). הארגון הלומד (מתרגם מאנגלית ברוך קורות). תל אביב: מטר.

ענבר, ד' (2000). ניהול שונות – האתגר החינוכי. תל אביב: רכס.

פולן, מ', ארגריבס, ר' (תורגם: 1999), על מה כדאי להילחם בבית הספר? ירושלים: משרד החינוך ומכון ברנקו וייס.

שרן, ש' ושחר, ח' (1990), ארגון ועבודת צוות במוסדות חינוך. תל אביב: שוקן.

שרן, ש' שחר, ח' ולוין, ת' (1998). בית-הספר החדשני, ארגון והוראה. תל אביב: רמות.

Bruner J., (1996), Folk pedagogy. In: J. Bruner The culture of education. (pp. 44-65). Cambridge, Mass.: Harvard University Press

Caine, R. N., & Caine G. (1997). Education on the edge of possibility, ASCD, Alexandria , Virginia.

Darling-Hammond, L., Bullmaster, M., & Cobb, V. (1995). Rethinking teacher leadership through professional development schools. The Elementary School Journal, 96, 87-106.

Marquardt, M. J. (1996). Building the learning organization: A systems approach to quantum improvement and global success. New York: McGraw-Hill.

Sange, P. M. (1990). The fifth discipline: The art and practice of the learning organization. New York: Doubleday.

Sarason, S. (1997). How schools might be governed and why. San Francisco: Jossey-Bass.

Schön, D.A., (1983), The reflective practitioner: How professionals think in action. New York: Basic Books.

Schön, D.A.,( 1988), Coaching Reflective Teaching. In P.P. Grimmett & G.L. Erickson (Eds.) , Reflection in teacher education. N.Y. Teachers College Press.

Sigler, J. (1999). Best practices and guiding principles" – a training guide to successful development of a learning organization. Futurics, 23 (1/2), 67-73.

Tobin, D. R. (1993). Re-educating the corporation. Foundations for the learning organization. Essex Junction, VT: Oliver Wright.

Willis, S. (2002), Creating a knowledge base for teaching: A conversation with James Stigler, Educational leadership 59 (6), 6-11.

Zeichner, K.M. (1994). Research on teacher thinking and different views of reflective practice in teaching and teacher education. In: I. Carlgren, G. Handal, & S. Vaage (Eds.), Teachers' minds and actions. London: Falmer.