יחידה 2 - מקורות מידע, מנוחה בירנבוים

בירנבוים, מ' (1997). חלופות בהערכת הישגים. תל אביב: רמות

בירנבוים, מ' (עורכת) (1999). הערכה מושכלת – מתיאוריה למעשה. תל אביב: רמות.

בירנבוים, מ' (2000). פיתוח הכוונה עצמית של לומדים באמצעות התערבות מורים. ירושלים: משרד החינוך.

גארדנר, ה' (1995). מוח חשיבה ויצירתיות. (תרגום יהודית פרי) תל אביב: ספרית פועלים.

דיואי, ג' (תש"ך). הילד ותכנית הלימודים, בית הספר והחברה. (תרגום חיים ברוור). תל אביב: אוצר המורה.

סטרנברג, ר' (1998). אינטליגנציה משולשת, אינטליגנציה מצליחה, סגנונות למידה. חינוך לחשיבה, עלון 14. ירושלים: מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה.

ספרד, א' (2000). שתי מטאפורות של למידה, והסכנות הטמונות בבחירת אחת בלבד. חינוך החשיבה, 19, 9-28.

פרירה, פ' (1981). פדגוגיה של מדוכאים. תל אביב: מפרש.

Anderson, J. R., Greeno, J. G., Reder, L. M., & Simon H. A. (2000). Perspectives on learning, thinking, and activity. Educational Researcher, 29(4), 11-13.

Biggs, J. (1999). Teaching for quality learning at university. Buckingham: The Society for Research into Higher Education & Open University Press.

Birenbaum, M. (1996). Assessment 2000: Toward a pluralistic approach to assessment. In M. Birenbaum & F.J.R.C. Dochy (Eds.) Alternatives in assessment of achievement, learning processes and prior knowledge (pp. 3-29). Boston, MA: Kluwer.

Birenbaum, M. (in press). New insights into learning and teaching and the implications for assessment. In: M. Segers, F. Dochy, & E. Cascallar (Eds.). Optimizing new methods of assessment: In search of quality and standards. Boston, MA: Kluwer.

Brown, J. S., Collins, A., & Duguid, P. (1989). Situated cognition and the culture of learning. Educational Researcher, 18(1), 32-42.

Cobb, P., & Yackel, E. (1996). Constructivist, emergent, and sociocultural perspectives in the context of developmental research. Educational Psychologist, 31(3/4), 175-190.

Cunningham, J. W., & Fitzgerald, J. (1996). Epistemology and reading. Reading Research Quarterly, 31 (1), 36-60.

Derry, S. J. (1996). Cognitive schema theory in the constructivist debate. Educational Psychologist, 31(3/4), 163-174.

Fenstermacher, G. D. (1986). Philosophy of research on teaching: Three aspects. In M. C. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching (3rd edition) (pp. 37-49). New York: Macmillan.

Feuerstein, R. (1980). Instrumental enrichment: An intervention program for cognitive modifiability. Baltimore, MD: University Park Press.

Fosnot, C. T. (1996). Constructivism: A psychological theory of learning. In C. T. Fosnot (Ed.), Constructivism: Theory, perspectives, and practice. New York: Teachers College Press.

Gardner, H. (1983). Frames of mind: The theory of multiple intelligences. New York: Basic Books.

Gardner, H. (1993). Multiple intelligences: The theory in practice. New York: Basic Books.

Gergen, K. J. (1994). Realities and relationships. Soundings in social construction. Cambridge, MA: Harvard University Press.

Gipps, C. (1994). Beyond testing: towards a theory of educational assessment. London: Palmer Press.

Guba, E. G. (Ed.) (1990). The paradigm dialogue (pp. 17-42). Thousand Oaks, CA: Sage.

Lave, J. & Wenger, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge University Press.

Phillips, D. C. (1995). The good, the bad, and the ugly: The many faces of constructivism. Educational Researcher, 24(7), 5-12.

Prawat, R. S. (1996). Constructivism, modern and postmodern. Educational Psychologist, 31(3/4), 215-225.

Sternberg, R. J. (1985). Beyond IQ: A triarchic theory of human intelligence. New York: Cambridge University Press.

Sternberg, R. J. (1986). The triarchic mind: A new theory of human intelligence. NY: Viking

Von Glasersfeld, E. (1995). Sensory experience, abstraction, and teaching. In: L. P. Steffe & J. Gale (Eds.), Constructivism in education (pp. 369-383). Hillsdale, NJ: Erlbaum.

Vygotsky. L. S. (1978). Mind in society. Cambridge, MA: Harvard University Press.

Wolf, D., Bixby, J., Glenn III, J., Gardner, H. (1991). To use their minds well: Investigating new forms of student assessment. Review of Research in Education, 17, 31-73.

Worthen, B. R. (1993). Critical issues that will determine the future of alternative assessment. Phi Delta Kappan, 74, 444-456.