קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה זו עוסקת בקשר ההדוק בין שלושת המרכיבים: הוראה, למידה והערכה, לצורך השגת יעדי החינוך. נסקרים בה בקצרה עקרונות הלמידה על פי הגישה הקונסטרוקטיביסטית (ההבנייתית) ונידון השינוי שחל בפרדיגמות בתחומי ההוראה וההערכה לנוכח גישה זו, תוך השוואה לפרדיגמות הפוזיטיביסטיות, שהלמו את גישת הלמידה הביהוויוריסטית. בהמשך מוזכרים מאפייני ההוראה וההערכה החלופיים (המבוססים על עקרונות הקונסטרוקטיביזם) ומודגש השינוי בתפקידי המורה ובתפקיד התלמידים. כל אלה מובאים במסך "הרחבה". מבחר מקורות ביבליוגרפיים בנושאים אלה מופיע במסך "מקורות מידע". במסך "מסמכים" מובא תיעוד של שיח בין הורים, מורים ומנהלת בנושא ההל"ה. במסך "קטעי וידאו" מוצגים קטעים מראיונות עם מורות המסבירות את השינוי בתפקידן עם המעבר לתרבות ההל"ה החלופית, וכן קטעים מדברי תלמידים על עבודות חקר. שאלות שכדאי לדון בהן בהקשר ליחידה זו מופיעות במסך שכותרתו "שאלות למחשבה".