קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
יחידה 1 שאלות למחשבה
- אלו שאלות עולות בדעתכם בעקבות קריאת סקירת הספרות ביחידה זו?
- להלן ציטוט מתוך הכתוב בסקירת הנושא ביחידה זו: "למידה אינה משהו שקורה לתלמיד – אלא משהו שקורה על-ידי התלמיד (Zimmerman, 1986)". לאור קריאת הסקירה, דונו בחדר מורים במשמעות המעשית של משפט זה עבור מורי בית-הספר שלכם (העזרו בתרשים 1.1).
- פעילות מומלצת: כדי להבהיר לעצמכם את המאפיינים של לומדים בעלי הכוונה עצמית הנזכרים בסקירת הספרות מומלץ לערוך סדנה במתכונת זו שהובאה במסך המסמכים, בה מורים יתארו לומדים בכיתותיהם הבולטים בכל אחת מהכשירויות של לומדים בעלי הכוונה עצמית בלמידה, שנזכרו בסקירה התיאורטית.