יחידה 7 - מקורות מידע

אמדור, ל' (1999). התלקיט: כלי הערכה התומך בהוראה ומקדם למידה. רמת אביב: מט"ח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית.

אמדור, ל' וגורדון, ק' (1999). מטלת ביצוע בהוראת אנגלית כשפה זרה (EFL): סקר דעת-קהל בנושא "תהליך השלום". בתוך: מ' בירנבוים (עורכת). הערכה מושכלת – מתיאוריה למעשה. (עמ' 67-94) תל אביב: רמות.

אמדור, ל' וויטל, ע' (1999). בדרך אל התלקיט: נסיונות ראשונים ביישום התלקיט בבית הספר היסודי. בתוך: מ' בירנבוים (עורכת). הערכה מושכלת – מתיאוריה למעשה. (עמ' 327-367) תל אביב: רמות.

בירנבוים, מ' (1997א') . חלופות בהערכת הישגים. תל אביב: רמות

בירנבוים, מ' (1997 ב'). ערכה למיפוי ולהערכה של כישורי הכוונה עצמית בלמידה בדרך החקר. ירושלים: משרד החינוך התרבות והספורט, האגף לחינוך יסודי, המחלקה לתכניות ושיטות.

בירנבוים, מ' (עורכת) (1999). הערכה מושכלת – מתיאוריה למעשה. תל אביב: רמות.

הלפרין- אשורי, ר', אורשר, ל', זמיר, ר' וגניס, א' (1999). דיון בסוגיה של שיתוף התלמידים בפיתוח מחוונים. בתוך: מ' בירנבוים (עורכת). הערכה מושכלת – מתיאוריה למעשה. (עמ' 369-378) תל אביב: רמות.

יועד, צ' (1999). יומני תיעוד למידה בבית-הספר היסודי. בתוך: מ' בירנבוים (עורכת). הערכה מושכלת – מתיאוריה למעשה. (עמ' 275-287) תל אביב: רמות.

לוי, מ' (1999). מטלת ביצוע בגיאומטריה: תכנון חדר חלומותי. בתוך: מ' בירנבוים (עורכת). הערכה מושכלת – מתיאוריה למעשה. (עמ' 163-193) תל אביב: רמות.

נחום, ט' ואמיר, ז' (1999). מטלת ביצוע על-תחומית: הוראה, למידה, הערכה- "משחק מלהיב". בתוך: מ' בירנבוים (עורכת). הערכה מושכלת – מתיאוריה למעשה. (עמ' 217-257) תל אביב: רמות.

שריג, ג' (1996). לדעת דבר: כישורי עיון וחקירה. תל אביב: מסדה.

שריג, ג' (1997). לכתוב דבר – כתיבה לשם חשיבה. אור-יהודה: הד ארצי-מסדה.

Assessment Reform Group (2002). Assessment for learning: 10 principles (poster). University of Bristol, UK: Author.

Birenbaum, M. (1996). Assessment 2000: Toward a pluralistic approach to assessment. In M. Birenbaum & F.J.R.C. Dochy (Eds.) Alternatives in assessment of achievement, learning processes and prior knowledge (pp. 3-29). Boston, MA: Kluwer.

Birenbaum, M. (in press). New insights into learning and teaching and their implications for assessment. In: M. Segers, F. Dochy, & E. Cascallar (Eds.). Optimizing new methods of assessment: In search of quality and standards. Boston, MA: Kluwe.

Birenbaum, M., & Amdur, L. (1999). Reflective active learning in a graduate course on assessment. Higher Education Research and Development, 18(2), 201-218.

Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education, 5 (1) 7-74.

Delandshere, G., & Petrosky, A. R. (1998). Assessment of complex performances: Limitations of key measurement assumptions. Educational Researcher, 27(2), 14-24.

Dierick, S., & Dochy, F. (2001). New lines in edumetrics: new forms of assessment lead to new assessment criteria. Studies in Educational Evaluation, 27, 307-329.

Dochy, F., & Moerkerke, G. (1997). Assessment as a major influence on learning and instruction. International Journal of Educational Research, 27(5), 415-432.

Guskey, T. R. (1994). Making the grade: What benefits students? Educational Leadership, 52, 14-20.

Messick, S. (1989). Validity, In: R. L. Linn (Ed.), Educational measurement (3rd ed.) (pp. 13-103) New York: Macmillan.

Moss, P. A. (1996). Enlarging the dialogue in educational measurement: Voice from interpretive research traditions. Educational Researcher, 24(1), 20-28, 43.

Perkins D. N., & Blythe, T. (1994). Putting understanding up front. Educational Leadership, 51(5), 11-13.

Sadler, R. (1989). Formative assessment and the design of instructional systems. Instructional Science, 18, 119-144.

Sarig, G. (1996). Academic literacy as ways of getting to know: What can be assessed? In: M. Birenbaum & F.J.R.C. Dochy (Eds.), Alternatives in assessment of achievements, learning processes and prior knowledge (pp. 161-199). Boston: MA: Kluwer.

Vygotzky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes (trans.). Cambridge, MA: Harvard University Press.

Wiggins, G. (1994). Towards better report cards. Educational Leadership, 52(2), 28-37.

רשימת אתרים המכילים חומרים בנושאי הערכה