קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
משוב והערכה בכיתה
יחידה זו עוסקת בהערכת הלמידה – הערכה מעצבת (הערכה לשם למידה – הל"ל) והערכה מסכמת (הערכה של הלמידה – הש"ל) ומושם בה דגש על שיתוף הלומד בתהליך ההערכה על כל שלביו, החל בקביעת סוג הראיות שישמשו להערכה, דרך חיבור מחוונים להערכה ועד להערכת הביצוע שלו ושל עמיתיו. כמו כן מוצעות ביחידה דרכים לייעול המשוב, המבוססות על תוצאות מחקרים. הדיון בהערכה כמשוב מבוסס על שתי הנחות: האחת, שכל תהליכי ההערכה הם במהותם תהליכים חברתיים (Blake & Wiliam, 1998) והשנייה שעל מנת שיתרחש שינוי בהבנה על התלמיד קודם כל להבין את משמעות היעד שאותו הוא אמור להשיג וכיצד נראה ביצוע שעומד בסטנדרט, ומתוך הבנה זו להעריך כראוי את הפער בין ביצועיו לבין הסטנדרט, ובשלב הבא לפעול לצמצום הפער (Sadler, 1989). הנחות אלה תומכות בדרישה לקיום דיאלוג בהערכה, הערכה עצמית והערכת עמיתים.
על כל זאת ניתן לקרוא במסך "הרחבה". מבחר מקורות ביבליוגרפיים ורשימת אתרים העוסקים בנושאי הערכה מופיעים במסך "מקורות מידע". במסך "קטעי וידאו" ניתן לצפות בהערכת עמיתים, בהערכת מורים בעקבות הערכת תלמידים ובקטעים מדיונים בסדנאות מורים בנושא התעודה. במסך "מסמכים" מוצגים מחוונים וקריטריונים להערכת ביצוע בנושאים שונים, שחלקם פותח בשיתוף עם התלמידים; דוגמאות להערכה עצמית ולרפלקסיה של תלמידים; להנחיות למתן משוב עמיתים; למשובים שנתנו תלמידים לעמיתיהם; למשובים של מורים לעבודות תלמידים וכן קטעים ממשובים מסכמים המופיעים בתעודה. הצעות לפעילויות ולשאלות שכדאי לדון בהן בהקשר לנושאים אלה מופיעות במסך שכותרתו "שאלות למחשבה".