קיצורי דרך
יחידה 1: הכוונה עצמית בלמידה והרציונל לטיפוחה
יחידה 2: עקרונות ה-הל"ה (הוראה-למידה-הערכה) החלופית
יחידה 3: הנחות יסוד להתערבות המכוונת לטיפוח לומדים בעלי הכוונה עצמית
יחידה 4: יצירת חזון משותף (מצע בית ספרי) ותוכנית לימודים בית ספרית (תלב"ס)
יחידה 5: סביבת לימוד המטפחת הכוונה עצמית
יחידה 6: שיח לימודי
יחידה 7: משוב והערכה בכיתה
יחידה 8: בית הספר כארגון לומד – מיקוד בלמידת המורים
יחידה 9: מאפייני התרבות הבית-ספרית המטפחת הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה
יחידה 5 - רשימת מסמכים
- מילות חשיבה (בית ספר "יצחק שדה")
- מערכת תכנון שבועית – כתה ב (בית ספר "היובל")
- מחוון להערכת הממד הרגשי (בית ספר "היובל")
- קריטריונים בתחום הרגשי (בית ספר "היובל")
- תכנון קבוצות למידה (בית ספר "היובל")
- חיפוש סיוע ("שיחה ממתינה")
"דרושים" (ייעוץ אישי)
(בית ספר "היובל") - מבדק בית בתנ"ך (בית ספר "גבריאלי-הכרמל")
- תכנון זמן תלמיד ומורה (בית ספר "גבריאלי-הכרמל")
- מחוון לתהלוך טקסט
הערכת התהלוך – הערכת מורה
הערכה עצמית של תלמיד (בית ספר "גבריאלי-הכרמל")
- סדנה לעיצוב סביבה לימודית – היבט פיזי (בית ספר "גבריאלי-הכרמל")
- דמוקרטיה – בחירות (בית ספר "יצחק שדה")
מסמך א'
מסמך ב'
מסמך ג'
מסמך ד' - "תעודת בוחר" (בית ספר "יצחק שדה" )
- תלמיד מסביר מה זה מחוון (בית ספר "גבריאלי-הכרמל")
משוב על תהליך בניית מחוון (בית ספר "גבריאלי-הכרמל")
- תצפית על שעור במתמטיקה (בית ספר "הגליל")
- משימה בנושא "האחוזים בחיי היומיום" (בית ספר "הגליל")
תוצר א'
תוצר ב'
תוצר ג'
תוצר ד'
- תצפית על שיחה מורה-תלמידה לטיפוח רפלקסיה
הרפלקסיה של התלמידה לפני השיחה ואחריה
(בית ספר "הגליל") - פיתוח מושג יחסים (2 דוגמאות ולטיפול באותו מושג) (בית ספר "הגליל")
- בינת הלב על הקיר בכיתה (בית ספר "הגליל")
- התעללות בבעלי חיים – מיפוי הנושא על קיר הכיתה (בית ספר "הגליל")
- דברי התלמידים במסגרת לימוד נושא "יחסים" מסכות (בית ספר "הגליל")
- שיר על חקר (בית ספר "גולן")
- חברת הילדים בבית ספר "הגליל"
תמונה א'
תמונה ב'
תמונה ג'
תמונה ד'
- שאלון שחובר על-ידי התלמידים
הנחיות לניתוח השאלונים
(בית ספר "גליל") - עליות וירידות בחיי אדם (תנ"ך- ספור שאול המלך).
משימה
תוצרים
רפלקסיות
(בית ספר "הגליל")
- "טיפוסים של מקבלי החלטות" – עבודה של תלמידת כתה ה' (מסמך חלק א')
"אני כמקבלת החלטות" – עבודה של תלמידת כתה ה' (מסמך חלק ב')
(בית ספר "הגליל") - קטע מתעודה "הגליל" (בית ספר "הגליל")
חלק א'
חלק ב'
חלק ג' - שאלות והיגדים על המושג "השתייכות" כתה ה (בית ספר "הגליל")
- "לטייל עם מצלמה" – תוצרי התלמידים על קירות המסדרון (בית ספר "הגליל")
- מפוי בנושא "זהות" ומושגים נלווים (בית ספר "הגליל")
- כתיבה בעקבות המיפוי (בית ספר "הגליל")
- מטלה "שיוויון בין מינים" (בית ספר "הגליל")
- מטלה "נשים בעמדות מפתח" (בית ספר "הגליל" מסמך א')
מטלה "נשים בעמדות מפתח" (בית ספר "הגליל" מסמך ב')
- דרכים להפצת ידע – הצעות של תלמידים (בית ספר "רקפת")
- שיקולי בחירה לתלקיט – כתה ג (בית ספר "רקפת")
- הצעות לפעילויות ומשימות כתיבה לתלקיט – כתה ה (בית ספר "רקפת")
- תרומת האסטרטגיות -דברי ילדים (בית ספר "רקפת")
- מערכת שעות להפצת ידע (בית ספר "רקפת")
- שאלות לרפלקסיה
חשיבות העבודה
חשיבות הרפלקסיה
(בית ספר "רקפת") - מכתב לנציב המים
מכתב לראש העיר
מסר לחסכון במים
(בית ספר "רקפת")
- תלקיט כתיבה-משימות שבועיות לימי ה"חשיפה"
מה נכניס לחוצץ תהליך החקר בשבוע ה"חשיפה"
(בית ספר "רקפת") - חקר מחוון כתה ד (בית ספר "רקפת")
- מתוך חוברת חונכות: שיקולי בחירה, תפקיד המרכז, משובים (בית ספר "רקפת")
- רפלקסיה על מסוגלות כתיבה לנמען (בית ספר "רקפת")
- מחוון להערכת אסטרטגיות ארגון מידע (בית ספר "רקפת")
- שלב הפצת הידע (תרשים) (בית ספר "רקפת")
- משוב: מה למדתי על עצמי בשבוע ה"חשיפה"? (בית ספר "רקפת")
- חקר מילון – כתה ג (בית ספר "רקפת")
- תהליך כתיבה לטווח ארוך בסביבה מתוקשבת בכתה ג (בית ספר "רקפת")
תכנון
תיעוד המורה
תוצר כיתתי
רפלקסיה כיתתית